Friday, May 2, 2008

KePeNatAn......

2 May 2008

Hari yang agak penat bagi aku.....

awal aku bangun ari nie...kul 7.00pg (awal ker erk..??hehe)....then terus x tido pas subuh...aku wat slide sket...edit sket2.....act aku pun blurr...x tau nak masukkan aper dalam slide....mlm td pun sama....nak wat slide, tapi blurrr plak....tido plak kul 3pg...huhuhu

Sambil2 wat slide, sambil2 online...biasa la tue...hehe....then kul 10pg, server down plak....aku pun ikut sama down...huhuhu....so aku pun tido la jap...rehat2kan minda....kul 11pg aku bangun, ngadap lappy ku lagi.....huhuu

lebey kurang kul 12 lebey, kak ros ym aku , ajak aku g mkn....tp camner nak kuar???kiterorg da kena pagar segala bagai...da x leh nak jalan kaki g padang..siap ader kawat besi bagai....upm memenjarakan pelajar....nie da melampau....huhuhu.....so, aku ajak kak ros mkn pas solat jumaat...dier ok jer....but then dalam 12.45tghhari, dier singgah bilik aku, cakap nak g mkn ngan kawan dier...aku pun ok jer la...so aku juz tempah ngan dier....

then aku bersiap tuk g solat jumaat ngan fikri...berjalan kaki....berlari2 kiterorg, sebabb nak kejar imam...x nak masbu'....kiterorg da lewat....hehehe.....kesian si manja tue....berpeluh2 dier sembahyang....sib baik sempat masuk ngan imam.....huhuhu

da balik sembahyang, aku cadang nak g fakulti...nak tgk kot2 nyer ader perubahan berkenaan taikh presentation aku.....yer la, aku difahamkan, examiner aku x der sorang, 5/5 tue (aku kena present final year project aku).....so, pas balik solat jumaat, aku bermalas2 dulu kat bilik...sampai la kak ros smpi, antar nasi kat aku...aku yg kelaparan, terus la nak mkn..da siap basuh tangan, amek air...skali tgk2, ader telur lalat plak pada ayam aku...terus ilang selera serta merta.....aiii.....nasib badan....aku jamah sikit jer...then aku buang jer...banyak plak tue lalat tue bertelur....

pas mkn nasi x sebeerapa, aku pun g la fakulti sorang2.....sampai jabatan, aku check la...x der perubahan rupanya...aku ingat nak masuk dalam jabatan aku, nak ty akak kat opis tue,kot2 nyer maklumat kat papan kenyataan tue x hupdate, skali ader supervisor aku plak kat dalam.....

alamak....aku x nak jumpa dier...aku x ready lagi tuk jumpa dier....slide aku x siap lagi....aku da cuak sorang2....sambil dier plak berjalan ke arah aku....waaa....matila camnie....

skali x der aper pun...dier juz tanya da dpt kerja ker blom jer...huhuhu....aper la aku nie...pikir bukan2....then aku borak2 la ngan dier...mmaybe dier nak suh aku jadi RA dier kot...tp sayang, i have another one sem to go, Dr.....huhuhu.....dier pun cam bersimpati jer ngan nasib aku....hehhee...

pas g jabatan, aku terfikir nak g fakulti fadhil...malam sblm tue, fier ader cakap kat aku,nak mtk tolong aku siapkan projek dier...byk lagi yg x siap lagi katanyer.....so, aku juz jalan jer la g fakulti dier...dekat jer pun ngan fakulti aku.....sampai2,semua budak tgh wat kerja masing2...memang bz la dalam studio tue....masing2 dok siapkan final year project diaorg....esok nak submit...kesian aku tgk....yer la, diaorg nak kena siapkan model lagi....nak siapkan thesis lagi...semua x siap lagi....so, aku tolong la mana yg termampu...bwk fadhil g print, beli barang2....then bwk keri g wat hard cover....byk la...

so sorry to my dear....x leh nak kuar ngan awak....rasanyer, my responsibilities terhadap kawan lagi menebal di saat itu.....so sorry...harap awak faham keadaan saya....

yer la, masing2 bz ngan kerja masing2....so, pada aku, kalo bukan aku yang tolong, saper lagi nak tolong dier....maybe nie ari dier tuk mtk tolong aku...esok2, maybe aku plak nak mtk tolong dier.....

da g beli barang2 nyer, kiterorg decide nak wat kerja kat luar....kat foyer fakulti...x der la crowd cam dalam studio...so aku tolong la mana yg patut....dr petang beranjak ke senja....dr senja beranjak ke malam...dr malam beranjak ke pagi....still gak x siap kerja nyer...kesian aku tgk.....aku nak tolong pun, x tau camner...so aku juz tolong mana yg terdaya jer la....

malam nyer aku tido kat surau....fadhil plak writing thesis dier...nak hard bound ari nie...tp, dier pun tertido gak...keletihan agaknya...so, pg td br sambung writing.....da siap writing, temankan dier g print plak....dgn x mandi segala bagai...memang horror.....huhuhu....da g print, g wat hard bound...RM30 tuk siap terus...ASAP....nak x nak, terpaksa la....aiii....memang aku bersimpati tgk diaorg...dalam masa dua ari nie, aku rasa lebey RM200 dier abis duit...beli spray, wat hard bound, beli mounting board...byk la...print sticker jer da RM30...logo UPM jer pun.....ko bayangkan la...2ari, tuk wat project....bukan shopping...kalo shopping, lain kira....x kira lagi duit2 yg kuar b4 dis....mau lebey RM1000 aku rasa si fadhil tue abis....mau pokai dak2 industrial design camnie....dah la dapat ptptn sama jer cam student lain...projek plak berlambak....

then pas g wat hard bound, aku mtk nak balik bilik....aku tau, dier cam berat jer nak bg aku balik...kalo leh, nak mtk tolong lagi...tp aku da janji ngan wan, rahman, shahril n mus....so, x leh nak tolong dier...dier pun dok citer td, dier tension...byk lagi x siap...technical drawing...model x jalan lagi..x spray lagi....x assemble lagi....technical report x wat lagi....byk la.....aku dgr pun, aku bersimpati...tp, aper aku leh wat....aku da janji ngan kawan aku yg lain...so sorry fadhil....wish u all de best......


~fazili~
..::..aku insan biasa...x punya harta melainkan keluarga dan teman2..::..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home