Sunday, August 31, 2008

BeRsaHur....

Salam Ramadhan buat semua..

Pagi nie murupakan hari pertama aku bersahur tuk Ramadhan yang ke 24 (24 kot...coz ader satu tahun tue, raya 2 kali setahun..huhuhu) dalam hidup aku....bersahur bersama rumet (afiq) dan fadhil...hanya beralaskan roti dan beberapa cawan air teh o panas....syok nyer...huhuhu

Kedatangan Ramadhan kali ini, ku rasa sama seperti Ramadhan2 sebelum nyer...sejujurnya, aku sangat merindui detik2 ketika aku di bangku sekolah menengah....sangat seronok aku rasakan....berterawih ramai2 di surau...bersahur ramai2 di dewan makan...dan byk lagi kenangan2 yang tercipta di Sekolah Menengah Agama Al-Ihsan,Kuantan...

Pernah dalam bulan poser, kiterorg kuar ramai2 ke bandar Kuantan...berjalan kaki dari sekolah ke bandar...kalo fikir2 balik, jauh gak dari sekolah aku tue nak ke bandar...huhuhu....time tue dah x ramai budak2 yang tinggal...ramai yang da balik umah, coz kiterorg tgh SPM waktu tue...kalo x silap, pagi tue paper Pendidikan Syariah Islamiah...next papernyer selang beberapa hari selepas tue...kiterorg kuar selepas solat terawih...tue pun kalo x silap aku, cuma aku ngan azizul jer yang solat terwih...aku pun da x ingat...tapi x der org la, yg aku ingat...azizul imam, aku bilal...dak pompuan ader la kot beberapa kerat kat belakang....time sekolah menengah, memang susah nak tinggal solat terawih...kalo x dapat wat secara jemaah pun, aku wat sorang2....

Tapi.......bila da dewasa n da kenal 'dunia', semua tue da jadik kurang...dan kadang2, aku terasa puasaku sekadar menahan lapar dan dahaga...kosong...x terisi...jadi,aku harapkan Ramadhan kali nie, aku dapat memperbanyakkan amalan aku...dan sejujurnya, aku betul2 rindukan zaman2 menengah ku...sangat rindu....kawan2ku....cikgu2ku...

Urmmsss....semalam aku tetiba terfikir pasal kontrak RA aku...ruper2 nyer kontrak aku tamat 9hb September nie...aku ingat abis bulan Oktober...coz ari tue boss aku suh wat 3bulan dulu...means julai, ogos, september...tapi dalam kontrak tue tersalah plak...10hb julai-9hb september...aku pun x perasan b4 dis...xper la....nnti la aku fikir cmner...byk yang aku fikirkan skrg...supervisor tuk projek master pun aku x dapat lagi..dah la tarikh tutup tuk intake december da dekat...15hb nie last day....urmmssss.....

Skrg da minggu ke 9...byk assignment yang menanti..yang utama nyer advanced thermodynamics...my repeat paper...dier suh wat system design for any system that related to the thermodynamics...so, group aku amik water cooled chiller system...masing2 blurrr lagi ngan tajuk tue...meeting ari jumaat ari tue pun, masing2 blurrr....next meeting ari rabu nie...b4 class...masing2, wat sendirik2 dulu, then nnti bentang n bincang...tue pun idea aku...ketua cam blurr2 jer aku tgk...aiii...malas rasa nak wat...camner aku nak sambung master nie???kalo kerja kecik camnie pun malas...huhuhuhu


*penat memikirkan soal hati dan perasaan...biarlah masa yang menentukan...kerana pada aku, cinta itu 'give & take'...bukannyer paksaan hati untuk menerima...cinta juga bermakna kiter sedia terima baik buruk orang lain...biarlah masa jua yang mematangkan kiter...dan aku rasa, aku belum cukup dewasa...


~fazli~
..::..aku insan biasa...x punya harta melainkan keluarga dan teman2..::..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home