Tuesday, September 2, 2008

HiDuP....

Kehidupan saban hari saban membebankan....semakin kita meniti usia, semakin banyak tanggungjawab...semakin besar amanat....samkin berat tanggungan....

Alangkah indahnya hidup ini jika ia umpama mimpi...bebas untuk kita mencoraknya...bebas untuk kita mewarnakannya....

Hidup ini boleh dicorak..boleh diwarna mengikut acuan kita sendiri, tapi...terlalu banyak halangan...dugaan...yang mana sentiasa menyekat kebebasan kita untuk mencorak kehidupan kita....

Kita sedar mengapa ini berlaku...banyak dosa yang kita lakukan...tapi tiada usaha untuk mengurangkan nya...banyak kewajipan yang kita tinggalkan...tapi tiada usaha untuk menggantikannya...

Aku kerap kali terfikir...alangkah indahnya menjadi bayi...atau budak kecil...yang masih belum mengerti aper2...tak der masalah...x der bebanan...x der komitmen...x der tanggungjawab...dan yang paling utama...suci daripada dosa....

Bebas berlari2....berkejaran sesama mereka yang seusia....tanpa megetahui betapa teruk nya dunia kini....yang mereka tahu, hanya keseronokan semata...

Tapi,tanpa menjadi dewasa, kita tak akan kenal erti tanggungjawab...kita x kan kenal erti kesusahan...aku rasa, aku pernah melalui detik2 yang sukar dalam hidup...dan akan menghadapi detik2 yang lebih sukar pada masa depan....siapa tahu???semua nya perancangan Maha Esa...

Dengan pengalaman lah, kiter akan bertambah matang...menjadi lebih berfikir....menilai mana yang terbaik untuk kiter....tp, aku rasakan sebelum ini, aku terlalu kebudak-budakan...pemikiranku x seiring usiaku....AKU INGIN LEBIH DEWASA....


~fazli~
..::..aku insan biasa...x punya harta melainkan keluarga dan teman2..::..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home